Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

FIFA 14 Hands On

Από το 2010 η σειρά FIFA της ΕΑ Sports εντυπωσιάζει με την πρόοδο που σημειώνει κάθε σεζόν, καθώς εκείνη ήταν η χρονιά που η ομάδα ανάπτυξης βάλθηκε να κάνει το FIFA τον βασιλιά του genre, φέρνοντας τον όρο "ρεαλισμό" στην ατζέντα της ομάδας. Οι φιλοδοξίες, όμως, της ΕΑ Sports ξεκίνησαν να αποδίδουν καρπούς από την έκδοση του 2011 και έπειτα. Αυτά τα ετήσια άλματα προόδου του FIFA έγιναν «πετραδάκι-πετραδάκι» θα λέγαμε, διότι χρόνο με το χρόνο είχαμε και από τρεις-τέσσερις προσθήκες, όχι εντυπωσιακές εκ πρώτης όψης, αλλά πρόσθεταν πόντους στο ρεαλισμό που ήθελε να πετύχει, με εξαίρεση το 2012 όπου είδαμε την προσθήκη-ορόσημο της Impact Engine. Ερχόμαστε τέσσερις σεζόν μετά, για να αντιληφθούμε πως ο μακροπρόθεσμος αυτός στόχος επιτυγχάνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και όσο το επιτρέπουν τα τεχνικής φύσεως όρια αυτής της γενιάς συστημάτων.

Προσπερνώντας λοιπόν τα intros και το κλασσικό "EA Sports It’s in the game” βρισκόμαστε μπροστά στο ολοκαίνουργιο, εντελώς διαφορετικής αισθητικής, μενού του FIFA 14. Από την κυλιόμενη οριζόντια μπάρα που είχαμε συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια –με τα προβλήματα απόκρισης- μεταβαίνουμε σε ένα μενού βασισμένο σε “ζωντανά” πλακίδια, που φέρνει στο μυαλό το UI όλων των συσκευών της Microsoft.
Και λέμε ζωντανά, γιατί προβάλλουν διάφορες πληροφορίες σχετικά με την επίδοση μας στο career, το Ultimate Team ή το Season mode, ενώ αν «φλικάρουμε» το δεξί μοχλό σε κάποια πλακίδια, φανερώνονται περισσότερες επιλογές ή αν αναφερόμαστε στο "Team Management” μπορούμε γρήγορα να αλλάξουμε τον σχηματισμό της ομάδας. Αριθμό ρεκόρ σημειώνει το περιεχόμενο του FIFA 14, που αριθμεί 33 πλήρη licensed πρωταθλήματα και 16.000 παίκτες
«Υπομονή να έχεις, τη φανέλα να λερώσεις και το γκολ θα μπει»
Δεν είναι τυχαίο που οι φετινές προσθήκες του FIFA 14 έχουν ως στόχο την ολοκληρωτική επίτευξη του ρεαλισμού, με αλλαγές στο επιθετικό και αμυντικό κομμάτι. Όσον αφορά το επιθετικό κομμάτι θα αναφερθούμε στο πρωτοφανούς αίσθησης Pure Shot. Ανέκαθεν τα σουτ στο FIFA είχαν τρεις κατευθύνσεις, είτε θα γινόντουσαν συρτά, είτε σε μεσαίο ύψος -«ψωμοτύρι» για τους τερματοφύλακες- είτε με ανυψωτική τροχιά.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με σουτ, που εκτός του απρόβλεπτου φάλτσου που μπορεί να πάρει η μπάλα, έχουν απρόβλεπτες κατευθύνσεις. Σουτ τα οποία μπορούν να κάνουν τη μπάλα να σκάσει μπροστά από τον τερματοφύλακα ή να πάρουν καμπυλωτή τροχιά και να βομβαρδίσουν το παραθυράκι του. Πολλές φορές θα νιώσετε ότι παίκτες όπως o Bale, ο Hulk και ο Gerrard έχουν overpowered ικανότητες όσον αφορά τα σουτ. Φέτος, είναι επίσης η χρονιά που θα δείτε πάρα πολλά γκολ να τραντάζουν πρώτα το δοκάρι και μετά να καταλήγουν στα δίχτυα, ελέω των αμέτρητων κατευθύνσεων της μπάλας, ενώ η χρήση του finesse shot κρίνεται απαγορευτική για παίκτες με λιγότερο από 80 rating στα φάλτσα, μπαλανσάροντας έτσι ορισμένες παραφωνίες με την ευστοχία των finesse shots.
Στις κεφαλιές η μπάλα συμπεριφέρεται σωστά, ανάλογα με την τοποθέτηση και το ύψος του παίκτη, αλλά εδώ θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι οι εναέριες διεκδικήσεις τείνουν να δίνουν το προβάδισμα σε κοντότερους παίκτες παραδόξως. Ίσως έχουμε να κάνουμε με την ευρύτερη γκάμα τερμάτων που μπορούν να επιτευχθούν σε έναν ποδοσφαιρικό τίτλο.
Γενικότερα, τα ball physics του νέου FIFA αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση, μιας και αναπαριστούν όλα τα σενάρια με τα οποία ένας παίκτης υποδέχεται τη μπάλα ύστερα από μια ψηλοκρεμαστή ή συρτή μπαλιά. Και οι καιρικές συνθήκες επηρρεάζουν τη συμπεριφορά της μπάλας σε υψηλότερο βαθμό από ό,τι πέρυσι, ειδικότερα όταν βρέχει, όπου η μπάλα κολλάει και οι παίκτες χωλαίνουν να τρέξουν. Ειλικρινά, οι μηχανισμοί του σουτ στο FIFA 14 είναι αξεπέραστοι και οι κορυφαίοι στο είδος. Αρκεί να σας περιγράψουμε την αίσθηση ικανοποίησης που προσφέρει ένα «γκολάσο» από τα 32μ. του Ronaldo και να καλμάρετε το γήπεδο με τον ομώνυμο πανηγυρισμό.
“Ανθρώπινη συμπεριφορά"
Η ΑΙ έχει γίνει ακόμη πιο έξυπνη καθώς προσπαθεί πλέον να πραγματοποιεί τρεξίματα που σπάνε πιο εύκολα τον αμυντικό κλοιό και να γελοιοποιούν τους αμυντικούς-τανκ που συναντάμε στο FIFA 14. Δεν απογοητεύει σχεδόν ποτέ και οι επιθετικοί σας, εκτός από το γεγονός ότι είναι πάντα διαθέσιμοι σαν ξάγρυπνοι φρουροί και δεν ξεχνιούνται πίσω από τα στόπερ, θα «βουίζουν» πέρα δώθε στην αντίπαλη άμυνα για να βρουν ανοίγματα.
Τώρα, όσον αφορά τις άμυνες αυτές –και κατά συνέπεια τους αμυντικούς- έχουν εξοπλισθεί με ένα ευρύτερο ρεπερτόριο κοψιμάτων. Πάντα, μόλις ανιχνεύσουν κάποιον παίκτη στο έδαφός τους, θα συγκλίνουν προς αυτόν, κόβοντάς τον την κατάλληλη στιγμή, προτάσσοντας το πόδι τους ή απλά τον παρενοχλούν ίσα ίσα για να αποτρέψουν την κάθετη μπαλιά ή το επικείμενο σουτ. H παράταξη των αμυντικών στο χορτάρι είναι το ίδιο αυστηρή και παρακολουθεί κάθε άνοιγμα των ακραίων μέσων σε περίπτωση που επιχειρήσουν μια σέντρα.
Μιλάμε αδιαμφισβήτητα για τις πιο σφιχτές άμυνες που είδαμε ποτέ στη σειρά, ιδιαίτερα άνω του World Class επιπέδου, ενώ, η αμυντική ΑΙ διαπρέπει στο σώσιμο της μπάλας πάνω στη γραμμή με σωτήριες κινήσεις κυριολεκτικά το τελευταίο δευτερόλεπτο. Στο FIFA 14 παρατηρούμε την αναθεώρηση του “Protect the Ball” μηχανισμού, τον οποίο στο περσινό τίτλο εκμεταλλεύονταν η πλειοψηφία του κοινού, μιας και με λίγα μπασίματα, κρατώντας πατημένα τα LT+RT, μπορούσε κάποιος πάρα πολύ εύκολα να ανοίξει διαδρόμους. Πλέον, η προστασία της μπάλας προϋποθέτει έναν -άριστο από τεχνικής άποψης- χειριστή της μπάλας, σε περίπτωση που κάποιος θελήσει να προκαλέσει τον αντίπαλο προς το μέρος του και να του ξεφύγει με μια ντρίπλα. Όμως, αποτελεί ένα εργαλείο πασπαρτού κατά τη διεκδίκηση της μπάλας στις πλάγιες γραμμές του γηπέδου, καθώς ουκ ολίγες φορές σώσαμε τη μπάλα στο παρά πέντε χάρη σε αυτό.
«Ποδοσφαιρικός ρεαλισμός»
Σε συνάρτηση με τα ανανεωμένα physics της μπάλας, που αναφερθήκαμε πιο πριν, βρίσκεται η κίνηση των παικτών. Ναι, το φαινόμενο γλιστρήματος των παικτών στο χορτάρι εξακολουθεί να υφίσταται αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό, κάτι που αντιμετωπίστηκε από την ΕΑ μειώνοντας αρκετά «κλικ» το ρυθμό του αγώνα με διάφορους τρόπους. Ο πιο οφθαλμοφανής είναι πως οι παίκτες τρέχουν σε σχέση με το βάρος τους όπως συμβαίνει στην πραγματικότητα, και θα τους νιώσετε εύρωστους όταν θα τους κινείτε με τους μοχλούς. Στρίβουν το σώμα τους όταν είναι αναγκαίο να καλύψουν τα μετόπισθεν και δεν μεταβάλουν τη κατεύθυνση του σώματός τους σαν ρομπότ. Αντίθετα, αργούν να στρίψουν είτε κρατώντας είτε δεν κρατώντας τη μπάλα, τζαρτζάρουν σκληρότερα μεταξύ τους και υποδέχονται τη μπάλα με πιο "γήινο" τρόπο, κάτι που οδηγεί αρκετές φορές... σε ανθρώπινα λάθη ακόμη και τους παγκόσμιας κλάσης παίκτες.
Αυτές είναι οι μικρές πινελιές που προστέθηκαν στο φετινό FIFA. Ασήμαντες στην όψη αλλά στην πράξη συνθέτουν ένα ρεαλιστικό σκηνικό. Εν ολίγοις, το gameplay του FIFA 14 αποτελεί μια περίπτωση απόλυτα μεθοδικού παιχνιδιού.
«Πρώτη κίτρινη κάρτα στο παιχνίδι»
Υιοθετήθηκε στο FIFA 12 με πολλά προβλήματα και διορθώθηκε όσο γινόταν περισσότερο στην περσινή προσθήκη της σειράς. Ο λόγος για τη φημισμένη Impact Engine, που φέτος δεν παρουσιάζει κάποια τεράστια αλλαγή και σε γενικές γραμμές έμεινε απαράλλαχτη, μάλλον γιατί δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για περαιτέρω βελτίωση. Αραιά και που μπορεί να τη δείτε να λάμπει με το εντυπωσιακό colition detection των παικτών. Η πλειοψηφία των περιπτώσεων, όμως, απαρτίζεται από αστείες σκηνές κατά το μαρκάρισμα και σε υπερβολικές βουτιές που θα ζήλευε ακόμη και ο Pedro.
Δεν μπλέκονται χέρια και πόδια, αυτά έχουν διορθωθεί, φαίνεται όμως να έχει σοβαρό πρόβλημα στο να προσαρμοστεί με τις αλλαγές που υπέστη η κίνηση και το βάρος των παικτών. Κάπου εδώ να πούμε ότι και εμείς βιώσαμε τα προβλήματα παγώματος του παιχνιδιού, αλλά είναι κάτι που η ΕΑ δουλεύει πυρετωδώς να διορθώσει με το επόμενο update και ελπίζουμε πως θα το κάνει.
«FIFA 14 Modes: η πλήρης σουίτα ψηφιακής ποδοσφαιρικής ενασχόλησης.»
Ο μόνος τρόπος για να περιγράψουμε την ποικιλία και το βάθος που προσφέρουν τα modes του FIFA 14 είναι ένας: πρόκειται για μια πλήρη σουίτα ψηφιακού ποδοσφαίρου. Θέλετε να γίνετε Μουρίνιο στη θέση του Μουρίνιο; Κανένα πρόβλημα. Επιλέξτε Career mode, που με τη προσθήκη του Global Transfer Network δεν θα αφήσετε κανένα ταλεντάκι να πάει χαμένο. Θέλετε να ξεκινήσετε καριέρα ποδοσφαιριστή; Επιλέξτε Be a Pro. Βαρεθήκατε από όλη την αγωνιστική δράση και θέλετε να ξεδώσετε; Επιλέξτε τα ιδιαίτερης πρόκλησης Skill Challenges και καυχηθείτε στους φίλους σας για τα κατορθώματά σας στα leaderboards.
Δεν θέλετε να πάρετε μια «έτοιμη» ομάδα και να τη φτάσετε στην κορυφή αλλά να χτίσετε μια από την αρχή; Διαλέξτε το Ultimate Team. Το –κατά πολλούς- δημοφιλέστερο mode του τίτλου επιστρέφει στο FIFA 14 με ένα βαθύτερο σύστημα χημείας μεταξύ των παικτών.
Ως άλλος “Heisenberg” έχετε τη δυνατότητα να… μαγειρέψετε τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η ομάδα σας, χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες "Chemistry” κάρτες και να πετύχετε την ιδανική χημεία ανάμεσα στην ομάδα. Έτσι, σας παρέχεται ένας αέρας ελευθερίας στον τρόπο παιχνιδιού με τον οποίο θα χτιστεί η ομάδα και δεν είστε υποχρεωμένοι να μείνετε προσκολλημένοι σε ένα play style μόνο και μόνο επειδή εκεί επιτυγχάνετε υψηλότερο Chemistry rating. Μια πάρα πολύ δυνατή προσθήκη στο online τμήμα αποτελεί το Co-op Seasons, όπου με έναν φίλο σας μπορείτε να ανεβαίνετε κατηγορίες, μέχρι τα μεγάλα σαλόνια της άκρως ανταγωνιστικής Division 1, σε online αναμετρήσεις 2 vs 2.
«Και από online πως τα πάει;»
Και μιας και αναφερθήκαμε στο online, να κάνουμε με λίγα σχόλια για αυτό, για όσο χρόνο ασχοληθήκαμε. Καταρχάς, το matchmaking έχει διορθωθεί από την άποψη ότι τα φίλτρα για να πετύχεις αντίπαλο με ομάδα ίδιων αστεριών ή στατιστικών λειτουργούν καλύτερα.
Ένα «πρόβλημα» που υπάρχει εδώ και χρόνια στο FIFA –και όχι μόνο- είναι οι φανέλες που χρησιμοποιούν οι ομάδες. Για παράδειγμα, έτυχε να βρεθούμε σε περιπτώσεις όπου και οι δυο φορούσαμε τις εκτός έδρας φανέλες μιας ομάδας, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να ξεχωρίσουμε τους παίκτες και να εγκαταλείψουμε τον αγώνα. Καλό θα ήταν μελλοντικά να υπάρξει κάποιο φίλτρο για αυτό, μιας και κόβει την όρεξη του παίκτη όταν αναγκάζεται δυο και τρεις φορές συνεχόμενα να πατήσει quit.
Επίσης, πρέπει να αναφερθούμε στην κρίση του online συστήματος όταν προκληθεί disconnect σε μια αναμέτρηση. Υπήρξαν πολλές φορές που ενώ ο γράφων νικούσε πανηγυρικά, ο αντίπαλος έκλεινε την κονσόλα του –δίνοντας τη ψευδή εντύπωση ότι αποσυνδέθηκε υπό άγνωστα αίτια. Το παιχνίδι όμως έκρινε τις περισσότερες φορές ισοπαλία ενώ προηγούμασταν στο σκορ. Πρόκειται για το κλασσικό πρόβλημα που ταλανίζει το online του FIFA εδώ και χρόνια εξαιτίας των λεγόμενων “quitters”. Κατά τα άλλα, παρά τα όποια προβλήματα υπήρχαν λόγω του «μπουκώματος» των servers, οι αναμετρήσεις διεξάγονταν ομαλά.
"Welcome to the live coverage of FIFA 14”
Άξιος συγχαρητηρίων είναι ο σχολιασμός του FIFA 14 και ο λόγος δεν είναι άλλος από τη δημοσιογραφική ομάδα του Sky Sports με την οποία η ΕΑ συνεργάστηκε άψογα για ένα ακόμη έτος, προσφέροντας μια απαράμιλλη τηλεοπτική εμπειρία. Οι Martin Tyler και Alan Smith είναι οι κεντρικοί σχολιαστές του τίτλου, με τον Jeff Sterling να πραγματοποιεί την post και pre-game εισαγωγή του αγώνα, ενώ οι Clive Tyldesley και Andy Townsend σχολιάζουν τους αγώνες του Ultimate Team. Οι σχολιαστές συζητούν για τις προοπτικές και τους φετινούς στόχους της κάθε ομάδας, αφουγκράζονται τον παλμό του αγώνα με τις κατάλληλες ατάκες, υπάρχει επίσης συνεχής πληροφόρηση από τον πάγκο των ομάδων όταν γίνεται κάποια αλλαγή στα πλάνα, ζητώντας μάλιστα συγγνώμη από το κυρίως team για τη διακοπή της ροής! Ο σχολιασμός αποτελεί μακράν ότι πιο «ζωντανό» έχει να επιδείξει φέτος το FIFA 14.
Το Sound design επίσης κινείται σε υψηλά επίπεδα, με τις ιαχές και τα συνθήματα να μοιράζονται στα κατάλληλα κανάλια ήχου όταν πρόκειται για πολυκάναλο σύστημα. Αποκορύφωμα αποτελεί η μπάλα η οποία ακούγεται εντονότερα τόσο όταν ακουμπάει τα πόδια των παικτών σε μια πάσα όσο όταν εκτοξεύεται με δύναμη ύστερα από σουτ με το κουτουπιέ. Μεγάλη αναφορά δεν χρειάζεται να κάνουμε στα γραφικά, καθώς αυτά παρέμειναν ακριβώς ίδια με πέρυσι, δηλαδή σε απολύτως ικανοποιητικά επίπεδα.
"Closing down to the last moments of the game”
Κλείνοντας αυτό το κείμενο, να συνοψίσουμε λέγοντας ότι η σειρά FIFA καταφέρνει φέτος να επιτύχει το στόχο που έθεσε πριν από χρόνια: τον απόλυτο ρεαλισμό στο gameplay και την παρουσίαση. Τουλάχιστον μέχρι το σημείο που το επιτρέπουν τα όρια των Xbox 360 και PS3. Το FIFA 14 θα ανταμείψει το μεθοδικό –όχι απαραίτητα αργό- τρόπο παιχνιδιού, η συνολική αίσθηση στο gameplay αγγίζει κορυφαία επίπεδα –όταν δεν μπλέκει τα μπούτια της η Impact engine- και τα αναρίθμητα offline και online modes προσφέρουν ένα πληρέστατο από όλες τις απόψεις ποδοσφαιρικό τίτλο λίγο πριν την έλευση των νέων οικιακών συστημάτων.
Κυριάκος Στεργιάδης by gameover.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews