Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Call of Duty : Ghosts

Το απόλυτο next-gen FPS shooter ή όχι;
Μπορεί η νέα γενιά να μην έχει ξεκινήσει επίσημα ακόμα, αλλά το GameOver έχει ήδη δει από κοντά το Xbox One και το PS4. Αυτό που δεν είχε γίνει μέχρι σήμερα, ήταν η ολοκλήρωση ενός παιχνιδιού σε μία από τις καινούργιες κονσόλες. Πλέον, έγινε και αυτό, με το Call of Duty: Ghosts να είναι επίσημα ο πρώτος τίτλος με τον οποίο καλωσορίσαμε τη νέα γενιά. Το GameOver ήταν προσκεκλημένο από την Activision στο review event του Call of Duty: Ghosts για να δει από κοντά το καινούργιο πόνημα της Infinity Ward.
Για πολλούς, η σειρά έχει γίνει αδιάφορη εδώ και καιρό, ενώ για άλλους αποτελεί μία πολύ καλή ενασχόληση κάθε χρόνο. Η νέα γενιά ήταν η καλύτερη στιγμή για την Activision και την Infinity Ward να δώσουν μία φρέσκια πνοή στο franchise, αλλά από τα όσα είδαμε από κοντά στο review event του τίτλου στο Λονδίνο, η σειρά έχει πάρει μία ολοκληρωτική κατεύθυνση προς τον τομέα των e-sports.

We win as a team, we lose as a team. We are Ghosts
Όπως και με προηγούμενους τίτλους της σειράς, το single-player κομμάτι του Ghosts χαρακτηρίζεται κυρίως από τις κινηματογραφικές σκηνές και όχι από το gameplay του, λόγω του ότι έχουμε να κάνουμε για μια ακόμα φορά με τους ίδιους μηχανισμούς. Όταν ξεκινήσαμε να παίζουμε, το πρώτο πράγμα που ήρθε στο μυαλό του γράφοντος είναι πως είχε αναλάβει ένα πολύ δύσκολο review. Και αυτό, γιατί η Infinity Ward δεν κατάφερε να δώσει αρκετούς και σημαντικούς λόγους στους παίκτες ώστε να κάνουν τη μετάβαση στη νέα γενιά.
Όχι ότι αυτό είναι κάτι τρομερά κακό, αλλά η κριτική μας αφοσιώνεται στην PlayStation 4 έκδοση του τίτλου και φυσικά οι next-gen εκδόσεις είναι αυτές που συζητιούνται περισσότερο. Δυστυχώς, εκτός του γεγονότος πως σε ό,τι αφορά τους gameplay μηχανισμούς δεν έχει αλλάξει κάτι, το Call of Duty: Ghosts απαρτίζεται από ένα ιδιαίτερα κλισέ σενάριο, το οποίο βλέπουμε εδώ και καιρό στη σειρά.
Παρόλο που η Infinity Ward είχε τη βοήθεια του Stephen Gaghan, του σεναριογράφου των Traffic και Syriana, η πλοκή του παιχνιδιού δεν καταφέρνει να συγκινήσει ιδιαίτερα, αλλά ο τρόπος με τον οποίο έχουν στηθεί όλες οι σκηνές είναι σίγουρα εντυπωσιακές και κινηματογραφικού επιπέδου, αφού οι άνθρωποι που δούλευαν πάντα στα cut-scenes της σειράς έχουν δουλέψει και στο Hollywood. Η ιστορία του Call of Duty: Ghosts βρίσκει τον ήρωα του παιχνιδιού κατά τη διάρκεια μίας σημαντικής καταστροφής μετά την πυροδότηση ενός πυραύλου από χάκερς της Federation, μίας οργάνωσης που απαρτίζεται από μέλη χωρών της Νότιας Αμερικής.
Από εκεί και πέρα, ο παίκτης θα πρέπει να προσπαθήσει να αποτρέψει περαιτέρω επιθέσεις προς τη Βόρεια Αμερική. Στη διάρκεια αυτής της περιπέτειας θα συναντήσει ένα μέλος της ομάδας Ghosts και θα πρέπει να τον εξοντώσει, ενώ αργότερα, με τη βοήθεια των μελών αυτής της ομάδας, θα προσπαθήσει να εξολοθρεύσει τους αντιπάλους της Βόρειας Αμερικής.
Δεν θα πούμε περισσότερα, όμως, για να μην χαλάσουμε την εμπειρία σε όσους θέλουν να απολαύσουν το campaign κομμάτι του νέου τίτλου. Σε γενικές γραμμές, το περίπου έξι ωρών campaign του Ghosts δεν κρύβει καθόλου εκπλήξεις, αφού περιλαμβάνει το κλασικό, corridor shooter gameplay, με έντονο κινηματογραφικό ύφος, εντυπωσιακά set pieces και το γνωστό, απολαυστικό -στα 60fps- gameplay/ gunplay της σειράς.
Το Call of Duty πηγαίνει e-sports
Όσοι έτυχε να ακούσουν το Webcast του GameOver για τη Δευτέρα 4/11 σχετικά με την πορεία των e-sports, τότε καταλαβαίνουν ήδη πως το Call of Duty: Ghosts απευθύνεται πλέον στους επαγγελματίες παίκτες (οι οποίοι δεν είναι λίγοι) και σε όσους απολάμβαναν πάντα το run 'n' gun gameplay της σειράς. Το καλύτερο παράδειγμα εισχώρησης του Call of Duty ακόμα περισσότερο στο χώρο των e-sports είναι η προσθήκη των Clan Wars.
Εδώ η κάθε ομάδα ανταγωνίζεται με άλλες του ίδιου επιπέδου και προσπαθούν να πάρουν την πρώτη θέση σε κάθε mode στο χάρτη, ώστε να κερδίζουν in-game rewards. Κάθε εβδομάδα τα στατιστικά επαναφέρονται και η κάθε ομάδα έρχεται αντιμέτωπη με άλλες συμμαχίες από όλο το κόσμο. Ένας μικρός ανασχεδιασμός έγινε επίσης στα perks, όπου πλέον οι κατηγορίες παρουσιάζονται με άλλο όνομα, αλλά η επιλογή των perks είναι κάπως διαφορετική λόγω των πόντων που χρειάζεται το καθένα. Φανταστείτε το σαν τους πόντους που έπρεπε να ξοδέψεις στην κάθε class του Call of Duty: Black Ops II για να διαλέξεις εξοπλισμό.
Συνεχίζοντας, η επιστροφή των Strike Packages ήταν αναμενόμενη και ο γνωστός διαχωρισμός τους σε Assault, Support και Specialist είναι και εδώ ο ίδιος. Πέρα από την προσθήκη των Clan Wars, την εμφάνισή τους κάνουν νέα modes, όπως το Grind, το Blitz, το Cranked και το Search & Rescue, τα οποία είναι σίγουρο πως θα κινήσουν το ενδιαφέρον πολλών παικτών. Μία όχι και τόσο σημαντική προσθήκη είναι το Squads mode, το οποίο -όπως προδίδει το όνομά του- δίνει τη δυνατότητα σε έξι παίκτες να ανταγωνιστούν μία άλλη ομάδα ίδιου αριθμού μελών.
Βέβαια, η πιο απλή ερώτηση που μπορεί να κάνει κάποιος, είναι ο λόγος που θα προτιμήσει κανείς το Squads mode από το Clan Wars. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος λόγος να προτιμήσει κανείς το Squads mode, αλλά φανταζόμαστε πως θα αποτελέσει ένα πολύ καλό πεδίο εξάσκησης για τους νεοεισαχθέντες στο multiplayer τμήμα της σειράς. Συνολικά, το multiplayer του Call of Duty: Ghosts είναι όντως μία ολοκληρωμένη multiplayer εμπειρία και κάποιος που λατρεύει να παίζει online με τους φίλους του, τότε μόνο κερδισμένος μπορεί να βγει από αυτήν. Η σκέψη του γράφοντος πριν ξεκινήσει να γράφει το review, ήταν το πόσο μεγάλο θα βγει το κομμάτι για το multiplayer.
Με μία γρήγορη σκέψη όμως, δεν έχει νόημα να μπούμε σε περαιτέρω λεπτομέρειες, γιατί η αυθεντική Call of Duty εμπειρία που έχετε γνωρίσει τα τελευταία πέντε χρόνια βρίσκεται για ακόμα μία φορά εδώ. Απλούστατα, το πόσο θα απολαύσετε το multiplayer τμήμα του παιχνιδιού εξαρτάται από το πόσο έχετε βαρεθεί να παίζετε με τους ίδιους gameplay μηχανισμούς.
Next-gen Vs current gen: σημειώσατε 1
Ίσως το Call of Duty: Ghosts να είχε καταφέρει να μας εντυπωσιάσει ακόμα περισσότερο αν τα γραφικά της next-gen έκδοσης του παιχνιδιού παρουσίαζαν μεγαλύτερες βελτιώσεις σε ό,τι αφορά τα textures, τα particle effects και το draw distance. Η αλήθεια είναι ότι οι εκδόσεις για τα συστήματα επόμενης γενιάς είναι σαφώς ανώτερες από αυτές των Xbox 360 και PS3 (στο  event δοκιμάσαμε το παιχνίδι στα PS4, Xbox One, PS3 και  Xbox 360), αφού δείχνουν σα να τρέχουν σε ένα high end PC, αλλά αυτό που είδαμε δεν είναι σε θέση να δικαιολογήσει απόλυτα τη μετάβαση στη νέα γενιά.
Συνολικά, μπορεί να μην εντυπωσιαστήκαμε όσο θα θέλαμε, αλλά η νέα τεχνολογία της Pixar που ενσωματώνει το Call of Duty: Ghosts σίγουρα ανεβάζει όλη την εμπειρία ένα σκαλί παραπάνω. Ουσιαστικά, η τεχνολογία OpenSubdiv επιτρέπει την αύξηση της ποιότητας των μοντέλων ενώ ο παίκτης πλησιάζει όλο και περισσότερο σε αυτά. Τέτοιου είδους τεχνολογίες είναι σημαντικές για τους console gamers και η νέα γενιά είναι μία πάρα πολύ καλή στιγμή για να ενσωματωθούν. Αδιαμφισβήτητα πάντως, το Call of Duty: Ghosts δείχνει όμορφο σε όλες τις εκδόσεις του, με ορισμένες στιγμές στο campaign να εντυπωσιάζουν.
Τέλος, όσοι είναι κάτοχοι κάποιου iPad ή Android tablet, θα έχουν την τύχη να δοκιμάσουν από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του τίτλου την εφαρμογή που ετοίμασε η Infinity Ward με επιπλέον βοήθεια από άλλα στούντιο φυσικά. Η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι απλά ένα κερασάκι στην τούρτα για όσους πρόκειται να αφιερώσουν πάρα πολλές ώρες στο multiplayer κομμάτι του παιχνιδιού και παρέχει αναλυτικά στατιστικά για την επίδοση της ομάδας σας στο Clan Wars αλλά και του εαυτού σας.
Aliens Vs Soldiers
Όπως μπορείτε να καταλάβετε από τα παραπάνω, το Call of Duty: Ghosts δεν μας άφησε πολλά περιθώρια για να ενθουσιαστούμε. Η στιγμή όμως που πραγματικά απολαύσαμε τη δημιουργία της Infinity Ward ήρθε όταν δοκιμάσαμε το νέο Exctinction Mode. Είναι η πρώτη φορά που η Infinity Ward επιχειρεί να "αντιμετωπίσει" στα πλαίσια ενός φιλικού ανταγωνισμού την Treyarch, δημιουργώντας το δικό της “zombies mode”.
Το φημολογούμενο εδώ και καιρό Exctinction mode περιλαμβάνεται στο Call of Duty: Ghosts και στόχος των παικτών είναι να αντιμετωπίσουν πολλαπλά κύματα εξωγήινων πλασμάτων, ενώ προστατεύουν το τρυπάνι με το οποίο καταστρέφουν διάφορες φωλιές, στις οποίες έχουν βρει καταφύγιο αυτά τα πλάσματα. Ο λόγος που το Exctinction mode είναι τόσο διασκεδαστικό, είναι πως πλέον οι τακτικές που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν οι παίκτες δεν περιορίζονται τόσο όσο στο Zombies mode, κυρίως λόγω των εξωγήινων πλασμάτων που μπορούν να σκαρφαλώσουν σε κτίρια, τοίχους κ.α.
Εκτός αυτού, η ενθάρρυνση για τη χρήση εναλλακτικών τακτικών προέρχεται από τη δυνατότητα χρήσης διάφορων perks, τα οποία ανεβάζουν το επίπεδο της διασκέδασης αλλά και αυξάνουν το ρυθμό της δράσης. Η ανταμοιβή των παικτών, όμως, είναι πάντα το πιο ενδιαφέρον κομμάτι τέτοιων modes, και αυτή έρχεται μέσω των challenges, τα οποία αναλαμβάνουν να ολοκληρώσουν οι παίκτες σε κάθε κύμα εχθρών έτσι ώστε να βελτιώσουν τις ικανότητές τους, κερδίζοντας skill points.
Αυτές οι ικανότητες ποικίλλουν και έχουν να κάνουν με την υγεία του παίκτη, το πόσο γρήγορα επιδιορθώνει το τρυπάνι κ.α. Οι παίκτες καταλαβαίνουν το πόσο φρενήρης μπορεί να γίνει η δράση στο Exctinction όταν αρχίζουν να πετάνε διαφόρων ειδών supplies στους συμμάχους τους λόγω των ενισχυμένων εχθρών. Το Exctinction mode είναι ίσως η καλύτερη προσθήκη στο Call of Duty: Ghosts -αν το απολαύσετε φυσικά με φίλους- και είμαστε σίγουροι πως θα το δούμε σε επόμενες κυκλοφορίες της Infinity Ward για το franchise.
Συμπέρασμα
Εν κατακλείδι, είναι φανερό πως η πορεία του Call of Duty ως franchise κατευθύνεται προς το e-sports κομμάτι αυτής της βιομηχανίας. Δεν γνωρίζουμε αν το τέλος της σειράς είναι κοντά, αλλά το σίγουρο είναι πως δεν είναι καθόλου μακριά μία αναγκαστική αλλαγή κατεύθυνσης ή μία ολοκληρωτική αφοσίωση στο τομέα των e-sports. Για όσους λάτρεψαν τη σειρά τα τελευταία πέντε χρόνια -κυρίως σε ό,τι αφορά το multiplayer κομμάτι- το Call of Duty: Ghosts προσφέρει απλόχερα μία εξαιρετικά διασκεδαστική εμπειρία.
Μπορεί η σειρά να έχει παραμείνει στάσιμη αρκετό καιρό τώρα, αλλά το Call of Duty: Black Ops II έδειχνε κάποια σημάδια αισιοδοξίας για το τι να περιμένουμε στο μέλλον. Δυστυχώς, η μεγαλύτερη απογοήτευση εντοπίζεται στο γεγονός πως το Call of Duty: Ghosts συνοδεύει μία νέα γενιά κονσολών, οπότε η στασιμότητα είναι πιο ευδιάκριτη από ποτέ. Κάθε χρόνο γίνεται λόγος για το πότε θα σταματήσει αυτή η στασιμότητα αλλά αυτό καθορίζεται από τους καταναλωτές και μόνο.
Χιλιάδες κόσμου διαμαρτύρεται συνέχεια για αυτό που γίνεται με το franchise της Activision, αλλά την τελευταία κουβέντα την έχουν οι πωλήσεις του εκάστοτε τίτλου. Οπότε, όσο η σειρά συνεχίζει να είναι κερδοφόρα, είναι σίγουρο ότι δεν θα γίνουν τεράστιες αλλαγές ούτε στο μέλλον. Έτσι, το Call of Duty Ghosts είναι ένα προϊόν το οποίο “παρήγγειλαν” για ακόμα μία φορά οι φανατικοί φίλοι του franchise. Και αν είστε ένας από αυτούς, σίγουρα θα περάσετε πάρα πολύ καλά την ώρα σας μαζί του. Ωστόσο, είναι πλέον σίγουρο πως κάτι πρέπει να αλλάξει.
Δημήτρης Τσορβάς by gameover.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews