Ενα πρωτοπόρο διαδικτυακό φροντιστήριο σχεδίασε και υλοποίησε μια ομάδα νέων καθηγητών, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές Λυκείου, οι οποίοι κατά κύριο λόγο προετοιμάζονται για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ.
Τα εργαλεία μεταξύ καθηγητή και μαθητών επιτρέπουν στον καθένα να συμμετέχει ενεργά στο μάθημα, καθώς παρέχεται η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας.
Πρόκειται για μια καινοτόμο ιδέα την οποία ήδη έχουν αγκαλιάσει μαθητές και γονείς καθώς κερδίζουν χρόνο και χρήμα συγκριτικά με την παρακολούθηση μαθημάτων στα συμβατικά φροντιστήρια της Μέσης Εκπαίδευσης.
Το μόνο που χρειάζεται ένας μαθητής είναι ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής, σύνδεση στο Διαδίκτυο, Web camera, μικρόφωνο και ηχεία, για να «μπει» στο φροντιστήριο, στη διεύθυνση webmathima.gr. O μαθητής έχει πάρα πολλές δυνατότητες παρακολουθώντας το διαδικτυακό φροντιστήριο, όπως:Τα εργαλεία μεταξύ καθηγητή και μαθητών επιτρέπουν στον καθένα να συμμετέχει ενεργά στο μάθημα, καθώς παρέχεται η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας.
Πρόκειται για μια καινοτόμο ιδέα την οποία ήδη έχουν αγκαλιάσει μαθητές και γονείς καθώς κερδίζουν χρόνο και χρήμα συγκριτικά με την παρακολούθηση μαθημάτων στα συμβατικά φροντιστήρια της Μέσης Εκπαίδευσης.
-Βλέπει, ακούει και συνομιλεί με τον καθηγητή και τους συμμαθητές του.
-Γράφει και σχεδιάζει στο «τετράδιό» του και στον πίνακα της αίθουσας.
-Παρακολουθεί, μελετά και επεξεργάζεται στην τάξη το πάσης φύσεως εκπαιδευτικό υλικό, που διαμοιράζεται σε όλους, προερχόμενο είτε από βιβλία είτε από το Διαδίκτυο.
-Ελέγχεται μετέχοντας σε on line ολιγόλεπτα τεστ και σε γραπτά επαναληπτικά διαγωνίσματα.
-Επαναλαμβάνει το μάθημα όταν θελήσει, αφού αυτό καταγράφεται και είναι διαθέσιμο όσες φορές το επιθυμεί. Eχει γρήγορη και εύκολη συμμετοχή. Οι απομακρυσμένοι συμμετέχοντες μπορούν να λάβουν μέρος γρήγορα σε ένα ηλεκτρονικό μάθημα, με ένα μόνο κλικ, σε σύνδεση που βρίσκεται μέσα σε μια πρόσκληση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Ο καθηγητής και οι μαθητές, στην εικονική αίθουσα έχουν παρόμοιες δυνατότητες, όπως σε μία φυσική αίθουσα.
-Επικοινωνία μέσω ήχου και εικόνας. Μέσα στην εικονική αίθουσα υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω ήχου τόσο από την πλευρά του καθηγητή όσο και από την πλευρά του μαθητή. Επίσης, μπορεί να μεταδίδεται η εικόνα του συμμετέχοντος που έχει τον λόγο κάθε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Τα εργαλεία μεταξύ καθηγητή και μαθητών επιτρέπουν στον καθένα να συμμετέχει ενεργά στο μάθημα, καθώς παρέχεται η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας: λεκτικής, με ερωτήσεις και απαντήσεις της μορφής ναι/όχι, με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, ανύψωση χεριού και δημόσιες ή ιδιωτικές συνομιλίες μέσω κειμένου.
Κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος εμφανίζεται το εκπαιδευτικό υλικό ή το υλικό παρουσίασης που έχει προετοιμάσει ο καθηγητής και μπορεί να έχει πολλές μορφές, όπως: παρουσιάσεις (Powerpoint, Word), εικόνες, video, ιστοσελίδες, αξιολογήσεις κλπ.
Το σχολείο πηγαίνει στον... μαθητή
Για την επιτυχία του εγχειρήματος εργάζονται νέοι καθηγητές. Επίσης ένα άτομο που ασχολείται με το επιχειρηματικό κομμάτι και ένας ακόμη που έχει την τεχνική υποστήριξη του φροντιστηρίου. Η προσπάθεια ξεκίνησε πιλοτικά πέρυσι το Πάσχα, συνεχίστηκε το καλοκαίρι και τώρα τα τμήματα θα ξεκινήσουν να λειτουργούν κανονικά.
Ενας εκ των καθηγητών, ο Κωνσταντίνος Καραγιάννης, αναφερόμενος στην προσπάθεια που κάνει η ομάδα τονίζει: Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών και ιδιαιτέρως των τελευταίων τάξεων του Λυκείου επιζητά βοήθεια για τη μελέτη των μαθημάτων, είτε στο φροντιστήριο είτε σε ιδιαίτερα.
Οι περισσότεροι στη χώρα μας πιστεύουν τον μύθο ότι το φροντιστήριο αποτελεί ελληνική ιδιαιτερότητα. Η αλήθεια είναι ότι σε όλο τον κόσμο υπάρχουν αντίστοιχα φροντιστήρια. Να σημειωθεί ότι στις περισσότερες χώρες ο αριθμός των φροντιστηρίων αυξάνεται. Στην Αυστραλία, για παράδειγμα, υπάρχουν περίπου 2.400 φροντιστήρια που συνεχώς αυξάνονται. Υπολογίζεται ότι τα φροντιστήρια θα αυξάνονται περίπου κατά 3% ανά έτος.
Οπως λέει ο κ. Καραγιάννης, η εκπαίδευση από απόσταση είναι η καινοτομία που αρχίζει να εμφανίζεται και στη χώρα μας. Το webmathima.gr είναι ένα πλήρως οργανωμένο φροντιστήριο που πηγαίνει όπου κι αν βρίσκονται οι μαθητές. Αποφεύγονται έτσι οι μετακινήσεις, που κοστίζουν σε χρόνο και χρήμα.
Επιπλέον, το κόστος παρακολούθησης των μαθημάτων είναι πολύ μικρότερο σε σύγκριση με ένα τυπικό φροντιστήριο. Ο καθηγητής και οι μαθητές μπορεί να βρίσκονται στο σπίτι, το γραφείο τους ή σε οποιονδήποτε άλλο χώρο και να συμμετέχουν σε μια εικονική αίθουσα στο Διαδίκτυο την ίδια χρονική στιγμή, με δυνατότητες παρόμοιες με μιας φυσικής αίθουσας.
πηγή: pcnea.blogspot.com
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου