Aliasing:
Ο όρος aliasing αναφέρεται στην επίδραση η οποία προκαλεί τα συνεχόμενα σήματα υψηλής ανάλυσης μίας εικόνας να γίνονται δυσδιάκριτα. Με πιο απλά λόγια το aliasing στο χώρο των βιντεοπαιχνιδιών είναι το φαινόμενο κατά το οποίο τα μοντέλα, τα αντικείμενα ή τα περιβάλλοντα σε ένα βιντεοπαιχνίδι, δείχνουν “πιξελιασμένα” (pixelized) ή παραμορφωμένα ή με “σκαλοπάτια”, συνήθως σε χαμηλότερες αναλύσεις. Πολλές φορές το φαινόμενο αυτό αναφέρεται και ως jaggies. Το aliasing συμβαίνει κυρίως σε περιπτώσεις που επιδιώκεται η υψηλή λεπτομέρεια.
Για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο του aliasing, χρησιμοποιείται η μέθοδος του antialiasing, η οποία μειώνει αισθητά τη διαστρέβλωση της εικόνας. Αυτό επιτυγχάνεται με τη δημιουργία πολλαπλών εκδόσεων των ίδιων pixels με αποτέλεσμα τα pixels που αποτελούν ένα μοντέλο, να γίνονται πολλαπλάσια. Συγκεκριμένα το antialiasing “θολώνει” τα σημεία που εμφανίζονται “πιξελιασμένα” ή παραμορφωμένα ή με “σκαλοπάτια” στα μοντέλα, τα αντικείμενα ή τα περιβάλλοντα ενός βιντεοπαιχνιδιού, δημιουργώντας επιπρόσθετα αντίγραφα των pixels, εκεί ακριβώς που χρειάζεται. Ανάλογα με το πλήθος των pixels που δημιουργούνται, το antialiasing χωρίζεται σε διαβαθμίσεις, με επικρατέστερες τα 2Χ, 4Χ και 8Χ.
Ο όρος aliasing αναφέρεται στην επίδραση η οποία προκαλεί τα συνεχόμενα σήματα υψηλής ανάλυσης μίας εικόνας να γίνονται δυσδιάκριτα. Με πιο απλά λόγια το aliasing στο χώρο των βιντεοπαιχνιδιών είναι το φαινόμενο κατά το οποίο τα μοντέλα, τα αντικείμενα ή τα περιβάλλοντα σε ένα βιντεοπαιχνίδι, δείχνουν “πιξελιασμένα” (pixelized) ή παραμορφωμένα ή με “σκαλοπάτια”, συνήθως σε χαμηλότερες αναλύσεις. Πολλές φορές το φαινόμενο αυτό αναφέρεται και ως jaggies. Το aliasing συμβαίνει κυρίως σε περιπτώσεις που επιδιώκεται η υψηλή λεπτομέρεια.
Για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο του aliasing, χρησιμοποιείται η μέθοδος του antialiasing, η οποία μειώνει αισθητά τη διαστρέβλωση της εικόνας. Αυτό επιτυγχάνεται με τη δημιουργία πολλαπλών εκδόσεων των ίδιων pixels με αποτέλεσμα τα pixels που αποτελούν ένα μοντέλο, να γίνονται πολλαπλάσια. Συγκεκριμένα το antialiasing “θολώνει” τα σημεία που εμφανίζονται “πιξελιασμένα” ή παραμορφωμένα ή με “σκαλοπάτια” στα μοντέλα, τα αντικείμενα ή τα περιβάλλοντα ενός βιντεοπαιχνιδιού, δημιουργώντας επιπρόσθετα αντίγραφα των pixels, εκεί ακριβώς που χρειάζεται. Ανάλογα με το πλήθος των pixels που δημιουργούνται, το antialiasing χωρίζεται σε διαβαθμίσεις, με επικρατέστερες τα 2Χ, 4Χ και 8Χ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου