Μετά από 2 συνεχόμενα πρωταθλήματα με τους Miami Heat, ο LeBron James ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει και αυτός με τη σειρά του ένα Three Pit, ώστε να μπορεί να συγκρίνεται άνετα με τους μεγάλους Michael Jordan και Kobe Bryant. Πέραν όμως τούτου, η χρονιά που θα διανύσουμε μπορεί να είναι και η τελευταία του παίχτη στους Heat, καθώς το εξαετές του συμβόλαιο του αφήνει περιθώριο στο τέταρτο χρόνο, δηλαδή το καλοκαίρι του 2014, να μείνει unrestricted free agent και να διαλέξει άλλη ομάδα. Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Γιατί η 2K Games έχει επιλέξει τον Lebron για το εξώφυλλο του NBA 2K14 και επίσης γιατί το σημαντικότερο νέο game mode του παιχνιδιού σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι το Path to Greatness.
Πρόκειται για ένα mode που έρχεται να λειτουργήσει όπως ακριβώς λειτούργησε στο NBA 2K11αυτό όπου μπορούσαμε να να παίξουμε 10 αγώνες από τη καριέρα του Jordan στους Bulls και να πετύχουμε συγκεκριμένους στόχους και αντίστοιχα στα NBA 2K12 αντίστοιχους αγώνες από από όλη την ιστορία του NBA. Το περσινό 2K δεν είχε κάτι αντίστοιχο, αλλά φέτος η ομάδα ανάπτυξης αποζημιώνει όσους το αποκτήσουν με το συγκεκριμένο mode. Πρακτικά, παίζουμε την ιστορία τουLeBron James παράλληλα σε δυο διαφορετικά σύμπαντα, όπου στο ένα ο παίκτης παραμένει στους Miami Heat και συνεχίζει εκεί τη καριέρα του, ενώ στο άλλο -αφού παίξουμε τη τελευταία του χρονιά- μετακομίζει σε άλλες ομάδες. Πρόκειται για εντελώς scripted ιστορίες, οι οποίες μάλιστα δεν απαιτούν από εμάς καν να κερδίζουμε το κάθε παιχνίδι που παίζουμε για να συνεχίσουμε. Σε κάθε περίπτωση, καλούμαστε να παίξουμε συγκεκριμένους αγώνες που έχουν επιλεγεί από την ομάδα ανάπτυξης και όχι όλη τη χρονιά, χωρίς όμως να μπορούμε να ρυθμίσουμε τη διάρκεια του κάθε quarter (είναι υποχρεωτικά έξι λεπτά) ούτε να αλλάξουμε το επίπεδο δυσκολίας. Το συγκεκριμένο mode έχει το ενδιαφέρον του και σίγουρα θα κρατήσει απασχολημένους τους φίλους του LeBron αλλά και όσους θέλουν να ξεκινήσουν από κάτι το διαφορετικό και μετά να ασχοληθούν με τα υπόλοιπα modes που επιστρέφουν από τις άλλες χρονιές. Ωστόσο, εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι οι αγώνες με τον Jordan στο NBA 2K11 είναι ίσως το καλύτερο gaming mode που έχουμε παίξει ποτέ.
Από εκεί και πέρα, έχουμε όλους τους γνωστούς τρόπους παιχνιδιού που μας έχει συνηθίσει η σειρά χρόνια τώρα. Από Exhibition game και practice μέχρι τυπικό πρωτάθλημα αλλά και το My Player, το οποίο επιστρέφει χωρίς κάποια αλλαγή. Η αλήθεια είναι ότι φέτος το συγκεκριμένο mode δε μας τράβηξε την προσοχή, αφού ήδη τα δυο προηγούμενα χρόνια ο παίκτης που δημιουργήσαμε πέτυχε τα πάντα, οπότε δε βρήκαμε το λόγο να ξεκινήσουμε ξανά από την αρχή, καθώς το NBA 2K13 είναι πάντα εύκαιρο για να συνεχίσουμε από το save μας. Αυτό που όμως όλοι οι Έλληνες -αλλά και Ευρωπαίοι- φίλοι του μπάσκετ θα βρούν ενδιαφέρον είναι η προσθήκη 14 ομάδων τηςΕυρωλίγκας, μεταξύ των οποίων είναι και οι δυο κορυφαίες ελληνικές, ο Ολυμπιακός και οΠαναθηναϊκός. Τις ομάδες αυτές δυστυχώς δεν μπορούμε να τις επεξεργαστούμε, δηλαδή δε μπορούμε να αλλάξουμε τα στατιστικά των παικτών –τουλάχιστον όχι στη review έκδοση που δοκιμάσαμε. Επίσης, αποτελούνται από μόλις 10 παίκτες με τα ρόστερ να είναι αρκετά παλιά, ούτε καν αυτά με τα οποία ολοκλήρωσαν τη σεζόν οι ομάδες. Για να καταλάβετε, στο Παναθηναϊκό υπάρχει ακόμα ο Καπόνο και ο Μπανκς, παίχτες που άφησαν σχετικά νωρίς την ομάδα.
Τι μπορεί να κάνει κανείς με αυτές τις ομάδες; Όχι πολλά πράγματα, αφού πρωτάθλημα δεν υπάρχει, ούτε μπορούμε να φτιάξουμε κάποιο δικό μας που να τις συμπεριλαμβάνει. Μπορούμε απλά να παίζουμε διάφορα exhibition παιχνίδια, είτε μόνοι μας είτε με φίλους μας. Οπότε όσοι θα ήθελαν να δουν το Διαμαντίδη να μαρκάρει τον Jordan, το Lasme να ρίχνει τάπες στο Magic Johnson, το Σπανούλη να κερδίζει φάουλ από το Kobe Bryant και τον Hines να καρφώνει στη μούρη του LeBron James, μπορούν να το κάνουν.
Άλλωστε, πέρα από τις τωρινές ομάδες του NBA, το 2K14 προσφέρει και μια σειρά από legendary ομάδες, οι οποίες επίσης είναι διαθέσιμες.
Το καλό είναι ότι μπορούμε, στο διαδικτυακό κομμάτι, να πάρουμε τις ομάδες αυτές και να αναμετρηθούμε με φίλους, γνωστούς ή και αγνώστους από όλο τον κόσμο. Οπότε εύκολα μπορεί να επαναληφθεί ο τελικός της Ευρωλίγκα μεταξύ Ολυμπιακού και Ρεάλ Μαδρίτης. Από εκεί και πέρα, στο online mode επιστρέφει μετά από χρόνια απουσίας και το Crew Mode, στο οποίο μπορούμε να πάρουμε κάποιο συγκεκριμένο παίκτη στο δίκτυο παρέα με μια ομάδα από αντίστοιχους άλλων gamers και να αντιμετωπίσουμε αντίστοιχα δημιουργημένες άλλες ομάδες.
Και κάπου εδώ έρχεται η ώρα να ασχοληθούμε με τα του gameplay, το οποίο έχει μερικές σημαντικές αλλαγές. Για τρίτο χρόνο αλλάζει η χρήση του δεξιού μοχλού, καθώς πλέον χρησιμοποιείται τόσο για να ντριπλάρουμε, όσο και για να κάνουμε σουτ χωρίς τη βοήθεια κάποιου πλήκτρου (όπως γινόταν πέρσι). Ο συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας χρειάζεται πάλι χρόνο από πλευράς χρήστη για να το συνηθίσει, ωστόσο μετά από λίγο αντιλαμβάνεται κάποιος ότι ο συνδυασμός αυτός λειτουργεί ταχύτερα και μπορεί να δώσει σημαντικό πλεονέκτημα σε καλούς παίκτες. Μια ακόμα αλλαγή έχει να κάνει με τη προσθήκη ενός καινούριου τρόπου πάσας, όπου κρατώντας πατημένο την αριστερή σκανδάλη, μπορούμε να δώσουμε την μπάλα μετακινώντας τοδεξί μοχλό προς τη κατεύθυνση που θέλουμε να πάει η μπάλα, επιλογή που βοηθάει πολύ στο να την προσφέρουμε εκεί ακριβώς που θέλουμε, ταχύτερα. Η λειτουργία αυτή βοηθάει ιδιαίτερα στους αιφνιδιασμούς ώστε να στείλουμε γρήγορα τη μπάλα στον παίκτη που φεύγει πρώτος, ενώ ταυτόχρονα είναι αρκετά βολική και μετά από ένα pick’n’roll, όπου έχουμε την επιλογή να δώσουμε τη μπάλα γρήγορα στον ψηλό που μας δίνει το screen και φεύγει προς το καλάθι. Βέβαια, πάντα χρειάζεται προσοχή, καθώς για να λειτουργήσει σωστά το σύστημα χρειάζεται ένας καλός πασέρ και λογική χρήση του, αφού δε πρόκειται σχεδόν πότε η μπάλα να περάσει μέσα από 2-3 παίκτες. Τέλος, το παιχνίδι με πλάτη στο καλάθι είναι και φέτος εξαιρετικό, ειδικά αν κανείς χρησιμοποιεί καλό center/forward.
Γραφικά και animation έχουν παραμείνει σε υψηλό επίπεδο, με την έκδοση των υπολογιστών να είναι αυτή που ξεχωρίζει με διαφορά. Ακόμα όμως και στο PS3, τα γραφικά είναι πολύ καλά και αναδεικνύουν τους πρωταγωνιστές που δεν είναι άλλοι από τους παίκτες. Ηχητικά, το παιχνίδι παίρνει άριστα, με εξαιρετική κάλυψη από τους τρεις σπορτκάστερς που είχαμε και πέρσι και μουσική που αποτελείται από σύγχρονα, ευχάριστα κομμάτια. Γενικότερα πάντως, η 2K δε φάνηκε να θέλησε να αλλάξει κάτι στον οπτικοακουστικό τομέα, αν και υπάρχουν φήμες πως η έκδοση του τίτλου για τις next gen κονσόλες δε θα είναι απλή μεταφορά από αυτή που κυκλοφορεί σήμερα, αλλά ένα σχετικά διαφορετικό παιχνίδι. Αυτό μένει να το δούμε στην πράξη πάντως. Πέρα από τα γραφικά πάντως που δεν έχουν διαφοροποιηθεί, έχει αλλάξει σημαντικά ο τομέας της κίνησης των παικτών, αλλά και οι μηχανισμοί σύγκρουσης. Φέτος, για πρώτη φορά τα τελευταία 4 χρόνια, μπορούμε να κάνουμε κοψίματα στον αιφνιδιασμό αν πάρουμε καλά τα βήματα του αντίπαλου επιθετικού και πηδήξουμε στο σωστό χρόνο. Γενικότερα, οι τάπες είναι περισσότερες και ευκολότερες με τους κατάλληλους παίκτες, ταυτόχρονα όμως τα φάουλ είναι επίσης περισσότερα και ρεαλιστικότερα, με τους αθλητές μάλιστα να βγάζουν φωνές πόνου μετά από σύγκρουση και τον ήχο των χτυπημάτων να φτάνουν στα αυτιά μας.
Το NBA 2K14 είναι ένα εξαιρετικό παιχνίδι που θα λατρέψουν όσοι αγαπάνε την πορτοκαλί μπάλα. Σίγουρα οι αλλαγές που έκανε η ομάδα ανάπτυξης στο κομμάτι του χειρισμού για τρίτη σερί χρονιά θα μπερδέψουν τους έμπειρους, όμως μετά από 1-2 ώρες παιχνιδιού θα υπάρξει πλήρης προσαρμογή. Η βελτίωση στο κομμάτι της φυσικής έχει βοηθήσει τον τίτλο ώστε να φαίνεται ακόμα περισσότερο ρεαλιστικός, ενώ το νέο σύστημα πάσας με την κατάλληλη χρήση μπορεί να δημιουργήσει εντυπωσιακές φάσεις. Το σημείο που όμως αποτελεί σημείο αναφοράς για τη καλή εμπορική πορεία του τίτλου στην Ελλάδα, είναι φυσικά η ύπαρξη των ομάδων της Ευρωλίγκα, οι οποίες θα ανανεωθούν με τα φετινά ρόστερ μόλις ξεκινήσει το νέο πρωτάθλημα. Η αλήθεια είναι ότι ο υπογράφων από ένα σημείο και μετά, το μόνο που έπαιζε ήταν αγώνες ΟΣΦΠ και ΠΑΟ εναντίων διαφόρων άλλων ομάδων. Ας ελπίσουμε η συνεργασία μεταξύ 2K και Ευρωλίγκας να συνεχιστεί και σύντομα να έχουμε και δυνατότητα πρωταθλήματος. Κατά τα άλλα, όσοι έχουν λατρέψει τα τελευταία χρόνια κάποιο ή κάποια από τα παιχνίδια της σειράς, θα λατρέψουν και το φετινό.
Δημήτρης Καρέτζος by enternity.gr
Πρόκειται για ένα mode που έρχεται να λειτουργήσει όπως ακριβώς λειτούργησε στο NBA 2K11αυτό όπου μπορούσαμε να να παίξουμε 10 αγώνες από τη καριέρα του Jordan στους Bulls και να πετύχουμε συγκεκριμένους στόχους και αντίστοιχα στα NBA 2K12 αντίστοιχους αγώνες από από όλη την ιστορία του NBA. Το περσινό 2K δεν είχε κάτι αντίστοιχο, αλλά φέτος η ομάδα ανάπτυξης αποζημιώνει όσους το αποκτήσουν με το συγκεκριμένο mode. Πρακτικά, παίζουμε την ιστορία τουLeBron James παράλληλα σε δυο διαφορετικά σύμπαντα, όπου στο ένα ο παίκτης παραμένει στους Miami Heat και συνεχίζει εκεί τη καριέρα του, ενώ στο άλλο -αφού παίξουμε τη τελευταία του χρονιά- μετακομίζει σε άλλες ομάδες. Πρόκειται για εντελώς scripted ιστορίες, οι οποίες μάλιστα δεν απαιτούν από εμάς καν να κερδίζουμε το κάθε παιχνίδι που παίζουμε για να συνεχίσουμε. Σε κάθε περίπτωση, καλούμαστε να παίξουμε συγκεκριμένους αγώνες που έχουν επιλεγεί από την ομάδα ανάπτυξης και όχι όλη τη χρονιά, χωρίς όμως να μπορούμε να ρυθμίσουμε τη διάρκεια του κάθε quarter (είναι υποχρεωτικά έξι λεπτά) ούτε να αλλάξουμε το επίπεδο δυσκολίας. Το συγκεκριμένο mode έχει το ενδιαφέρον του και σίγουρα θα κρατήσει απασχολημένους τους φίλους του LeBron αλλά και όσους θέλουν να ξεκινήσουν από κάτι το διαφορετικό και μετά να ασχοληθούν με τα υπόλοιπα modes που επιστρέφουν από τις άλλες χρονιές. Ωστόσο, εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι οι αγώνες με τον Jordan στο NBA 2K11 είναι ίσως το καλύτερο gaming mode που έχουμε παίξει ποτέ.
Από εκεί και πέρα, έχουμε όλους τους γνωστούς τρόπους παιχνιδιού που μας έχει συνηθίσει η σειρά χρόνια τώρα. Από Exhibition game και practice μέχρι τυπικό πρωτάθλημα αλλά και το My Player, το οποίο επιστρέφει χωρίς κάποια αλλαγή. Η αλήθεια είναι ότι φέτος το συγκεκριμένο mode δε μας τράβηξε την προσοχή, αφού ήδη τα δυο προηγούμενα χρόνια ο παίκτης που δημιουργήσαμε πέτυχε τα πάντα, οπότε δε βρήκαμε το λόγο να ξεκινήσουμε ξανά από την αρχή, καθώς το NBA 2K13 είναι πάντα εύκαιρο για να συνεχίσουμε από το save μας. Αυτό που όμως όλοι οι Έλληνες -αλλά και Ευρωπαίοι- φίλοι του μπάσκετ θα βρούν ενδιαφέρον είναι η προσθήκη 14 ομάδων τηςΕυρωλίγκας, μεταξύ των οποίων είναι και οι δυο κορυφαίες ελληνικές, ο Ολυμπιακός και οΠαναθηναϊκός. Τις ομάδες αυτές δυστυχώς δεν μπορούμε να τις επεξεργαστούμε, δηλαδή δε μπορούμε να αλλάξουμε τα στατιστικά των παικτών –τουλάχιστον όχι στη review έκδοση που δοκιμάσαμε. Επίσης, αποτελούνται από μόλις 10 παίκτες με τα ρόστερ να είναι αρκετά παλιά, ούτε καν αυτά με τα οποία ολοκλήρωσαν τη σεζόν οι ομάδες. Για να καταλάβετε, στο Παναθηναϊκό υπάρχει ακόμα ο Καπόνο και ο Μπανκς, παίχτες που άφησαν σχετικά νωρίς την ομάδα.
Τι μπορεί να κάνει κανείς με αυτές τις ομάδες; Όχι πολλά πράγματα, αφού πρωτάθλημα δεν υπάρχει, ούτε μπορούμε να φτιάξουμε κάποιο δικό μας που να τις συμπεριλαμβάνει. Μπορούμε απλά να παίζουμε διάφορα exhibition παιχνίδια, είτε μόνοι μας είτε με φίλους μας. Οπότε όσοι θα ήθελαν να δουν το Διαμαντίδη να μαρκάρει τον Jordan, το Lasme να ρίχνει τάπες στο Magic Johnson, το Σπανούλη να κερδίζει φάουλ από το Kobe Bryant και τον Hines να καρφώνει στη μούρη του LeBron James, μπορούν να το κάνουν.
Άλλωστε, πέρα από τις τωρινές ομάδες του NBA, το 2K14 προσφέρει και μια σειρά από legendary ομάδες, οι οποίες επίσης είναι διαθέσιμες.
Το καλό είναι ότι μπορούμε, στο διαδικτυακό κομμάτι, να πάρουμε τις ομάδες αυτές και να αναμετρηθούμε με φίλους, γνωστούς ή και αγνώστους από όλο τον κόσμο. Οπότε εύκολα μπορεί να επαναληφθεί ο τελικός της Ευρωλίγκα μεταξύ Ολυμπιακού και Ρεάλ Μαδρίτης. Από εκεί και πέρα, στο online mode επιστρέφει μετά από χρόνια απουσίας και το Crew Mode, στο οποίο μπορούμε να πάρουμε κάποιο συγκεκριμένο παίκτη στο δίκτυο παρέα με μια ομάδα από αντίστοιχους άλλων gamers και να αντιμετωπίσουμε αντίστοιχα δημιουργημένες άλλες ομάδες.
Και κάπου εδώ έρχεται η ώρα να ασχοληθούμε με τα του gameplay, το οποίο έχει μερικές σημαντικές αλλαγές. Για τρίτο χρόνο αλλάζει η χρήση του δεξιού μοχλού, καθώς πλέον χρησιμοποιείται τόσο για να ντριπλάρουμε, όσο και για να κάνουμε σουτ χωρίς τη βοήθεια κάποιου πλήκτρου (όπως γινόταν πέρσι). Ο συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας χρειάζεται πάλι χρόνο από πλευράς χρήστη για να το συνηθίσει, ωστόσο μετά από λίγο αντιλαμβάνεται κάποιος ότι ο συνδυασμός αυτός λειτουργεί ταχύτερα και μπορεί να δώσει σημαντικό πλεονέκτημα σε καλούς παίκτες. Μια ακόμα αλλαγή έχει να κάνει με τη προσθήκη ενός καινούριου τρόπου πάσας, όπου κρατώντας πατημένο την αριστερή σκανδάλη, μπορούμε να δώσουμε την μπάλα μετακινώντας τοδεξί μοχλό προς τη κατεύθυνση που θέλουμε να πάει η μπάλα, επιλογή που βοηθάει πολύ στο να την προσφέρουμε εκεί ακριβώς που θέλουμε, ταχύτερα. Η λειτουργία αυτή βοηθάει ιδιαίτερα στους αιφνιδιασμούς ώστε να στείλουμε γρήγορα τη μπάλα στον παίκτη που φεύγει πρώτος, ενώ ταυτόχρονα είναι αρκετά βολική και μετά από ένα pick’n’roll, όπου έχουμε την επιλογή να δώσουμε τη μπάλα γρήγορα στον ψηλό που μας δίνει το screen και φεύγει προς το καλάθι. Βέβαια, πάντα χρειάζεται προσοχή, καθώς για να λειτουργήσει σωστά το σύστημα χρειάζεται ένας καλός πασέρ και λογική χρήση του, αφού δε πρόκειται σχεδόν πότε η μπάλα να περάσει μέσα από 2-3 παίκτες. Τέλος, το παιχνίδι με πλάτη στο καλάθι είναι και φέτος εξαιρετικό, ειδικά αν κανείς χρησιμοποιεί καλό center/forward.
Γραφικά και animation έχουν παραμείνει σε υψηλό επίπεδο, με την έκδοση των υπολογιστών να είναι αυτή που ξεχωρίζει με διαφορά. Ακόμα όμως και στο PS3, τα γραφικά είναι πολύ καλά και αναδεικνύουν τους πρωταγωνιστές που δεν είναι άλλοι από τους παίκτες. Ηχητικά, το παιχνίδι παίρνει άριστα, με εξαιρετική κάλυψη από τους τρεις σπορτκάστερς που είχαμε και πέρσι και μουσική που αποτελείται από σύγχρονα, ευχάριστα κομμάτια. Γενικότερα πάντως, η 2K δε φάνηκε να θέλησε να αλλάξει κάτι στον οπτικοακουστικό τομέα, αν και υπάρχουν φήμες πως η έκδοση του τίτλου για τις next gen κονσόλες δε θα είναι απλή μεταφορά από αυτή που κυκλοφορεί σήμερα, αλλά ένα σχετικά διαφορετικό παιχνίδι. Αυτό μένει να το δούμε στην πράξη πάντως. Πέρα από τα γραφικά πάντως που δεν έχουν διαφοροποιηθεί, έχει αλλάξει σημαντικά ο τομέας της κίνησης των παικτών, αλλά και οι μηχανισμοί σύγκρουσης. Φέτος, για πρώτη φορά τα τελευταία 4 χρόνια, μπορούμε να κάνουμε κοψίματα στον αιφνιδιασμό αν πάρουμε καλά τα βήματα του αντίπαλου επιθετικού και πηδήξουμε στο σωστό χρόνο. Γενικότερα, οι τάπες είναι περισσότερες και ευκολότερες με τους κατάλληλους παίκτες, ταυτόχρονα όμως τα φάουλ είναι επίσης περισσότερα και ρεαλιστικότερα, με τους αθλητές μάλιστα να βγάζουν φωνές πόνου μετά από σύγκρουση και τον ήχο των χτυπημάτων να φτάνουν στα αυτιά μας.
Το NBA 2K14 είναι ένα εξαιρετικό παιχνίδι που θα λατρέψουν όσοι αγαπάνε την πορτοκαλί μπάλα. Σίγουρα οι αλλαγές που έκανε η ομάδα ανάπτυξης στο κομμάτι του χειρισμού για τρίτη σερί χρονιά θα μπερδέψουν τους έμπειρους, όμως μετά από 1-2 ώρες παιχνιδιού θα υπάρξει πλήρης προσαρμογή. Η βελτίωση στο κομμάτι της φυσικής έχει βοηθήσει τον τίτλο ώστε να φαίνεται ακόμα περισσότερο ρεαλιστικός, ενώ το νέο σύστημα πάσας με την κατάλληλη χρήση μπορεί να δημιουργήσει εντυπωσιακές φάσεις. Το σημείο που όμως αποτελεί σημείο αναφοράς για τη καλή εμπορική πορεία του τίτλου στην Ελλάδα, είναι φυσικά η ύπαρξη των ομάδων της Ευρωλίγκα, οι οποίες θα ανανεωθούν με τα φετινά ρόστερ μόλις ξεκινήσει το νέο πρωτάθλημα. Η αλήθεια είναι ότι ο υπογράφων από ένα σημείο και μετά, το μόνο που έπαιζε ήταν αγώνες ΟΣΦΠ και ΠΑΟ εναντίων διαφόρων άλλων ομάδων. Ας ελπίσουμε η συνεργασία μεταξύ 2K και Ευρωλίγκας να συνεχιστεί και σύντομα να έχουμε και δυνατότητα πρωταθλήματος. Κατά τα άλλα, όσοι έχουν λατρέψει τα τελευταία χρόνια κάποιο ή κάποια από τα παιχνίδια της σειράς, θα λατρέψουν και το φετινό.
Δημήτρης Καρέτζος by enternity.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου