Αν μπορεί να ειπωθεί κάτι για τη σειρά Need for Speed και ειδικότερα για τις προτάσεις των τελευταίων ετών, το μόνο βέβαιο είναι πως όλες τους χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα. Με εξαίρεση το μάλλον μπερδεμένο The Run, είτε πρόκειται για το Hot Pursuit, είτε για το Most Wanted, η Criterion μπορεί να μην ικανοποίησε όλους τους φίλους της σειράς, που ανέμεναν παράνομους αγώνες και πλήρεις μετατροπές, αλλά ανέδειξε όσο κανένας άλλος τον επιθετικό και άγριο χαρακτήρα που αρμόζει σε ένα τέτοιο racer. Και εκεί που όλοι πίστευαν πως τα πάντα είχαν αρχίσει να βρίσκουν το δρόμο τους, η ΕΑ επιχειρεί να ανατρέψει το σκηνικό.
Οι αρχικές φήμες και δηλώσεις έκαναν λόγο για μια καινούργια ομάδα ανάπτυξης, η οποία θα κινηθεί σε εντελώς νέα μονοπάτια και θα προσφέρει κάτι πραγματικά νέο. Τι συμβαίνει πραγματικά; Τίποτα από τα δύο. Το Need for Speed Rivals μπορεί άνετα να καταχωρηθεί στο βιογραφικό της Criterion Games, γιατί πέρα από το γεγονός πως τα πάντα δείχνουν να έχουν περάσει από τα χέρια της –οι ισχυρισμοί πως είχε απλά συμβουλευτικό ρόλο παύουν να υφίστανται από το πρώτο κιόλας drift- το Rivals μοιάζει από υπερβολικά έως σκανδαλιστικά με το Hot Pursuit.
Από την άλλη, όμως, γίνεται σαφές πως η ΕΑ κοιτάει το μέλλον, και η έλευση της νέας γενιάς hardware δεν άφησε και πολλά περιθώρια για πειραματισμούς. Μπορεί χρονικά οι ημερομηνίες να συμπίπτουν για το καθιερωμένο ετήσιο update, στόχος όμως είναι η αποφυγή ρίσκων και, φυσικά, ο οπτικός εντυπωσιασμός, συνοδευόμενος από δοκιμασμένους και άκρως επιτυχημένους μηχανισμούς gameplay. Οι νέες κονσόλες "απαιτούν" ένα καλό racer και πέρα από το Forza που γενικότερα κινείται σε άλλα επίπεδα, το τοπίο μοιάζει ακόμα "παρθένο" και ιδανικό για μια πρόταση σαν το Rivals.
Το ερώτημα όμως που γεννάται είναι τι συμβαίνει με τις εκδόσεις του τίτλου για τις κονσόλες της προηγούμενης γενιάς –μια πρόταση που ακόμα ακούγεται... κάπως στα αυτιά μας- και έτσι κρίνεται αναγκαίο να διευκρινιστεί πως το συγκεκριμένο review βασίστηκε στην έκδοση του τίτλου για το Xbox 360.
Racers vs Cops
Η Ghost, η νέα ομάδα ανάπτυξης που θα ασχοληθεί με τη σειρά από εδώ και στο εξής, θέλησε να δώσει μια ροή, μια συνέχεια στους αγώνες και πρακτικά αυτό που μοιάζει ακατόρθωτο, πλέον βρίσκεται μπροστά στα μάτια μας. Η δράση δεν σταματάει ποτέ και ακόμα αν κάποιος πιέσει το πλήκτρο start, ο αγώνας δεν θα διακοπεί, απλά θα επιβραδυνθεί ο χρόνος, αναγκάζοντας τον παίκτη να μένει προσηλωμένος στα τεκταινόμενα επί της οθόνης.
Τα παραπάνω δεν είναι καθόλου υπερβολή, το γκάζι θα πρέπει να έιναι συνεχώς πατημένο, μιας και μόνο με αυτόν τον τρόπο μια πλαγιολίσθηση, σε συνδυασμό με τις σωστές κινήσεις στο τιμόνι, θα προσφέρει μια πανέμορφη "χορογραφία" στο εσωτερικό μιας στροφής αλλά και μια επιπλέον ώθηση μέσω του γνωστού πλέον nitro boost.
Μηχανικές αλλά όχι οπτικές βελτιώσεις
Μετά από καιρό οι μηχανικές βελτιώσεις επιστρέφουν, με την κάθε ενότητα να παρέχει 5 στη σειρά αναβαθμίσεις, είτε αυτές έχουν να κάνουν με την επιτάχυνση, είτε με την τελική ταχύτητα ή ακόμα και με την αντοχή του οχήματος στα χτυπήματα.
Η δομή του τίτλου δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη, ζητώντας από τον παίκτη να οδηγεί όσο το δυνατόν πιο επικίνδυνα, μαζεύοντας φυσικά πόντους, τους οποίους εξαργυρώνει στις προαναφερθείσες βελτιώσεις. Η ιδιαιτερότητα του Rivals εντοπίζεται στην ελάχιστη ανοχή των αυτοκινήτων στα αντίπαλα χτυπήματα, και έτσι, μετά από μία ή δύο συγκρούσεις, το μέχρι πριν από λίγο καλογυαλισμένο supercar θα τεθεί εκτός μάχης και ο αγώνας θα λήξει άδοξα, δίχως την παραμικρή επιλογή επανεκκίνησης. Μοναδική σανίδα σωτηρίας είναι η διέλευση από κάποιο βενζινάδικο, όπως συνέβαινε στο Most Wanted για παράδειγμα.
Αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο… αγκάθι στην πλάτη του τίτλου, το οποίο δείχνει να είναι εντονότερο από την υπερβολικά σχολαστική συμπεριφορά των αστυνομικών. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το Rivals δανείζεται από το Most Wanted την επιλογή EasyDrive και έτσι με το πάτημα του σταυρού στο gamepad, εμφανίζονται οι διαθέσιμες δοκιμασίες. Επιλέγοντας μία από αυτές, αυτόματα το GPS θα υποδείξει τη συντομότερη διαδρομή και όταν τελικά ο παίκτης φτάσει στον προορισμό του, ο αγώνας θα ξεκινήσει.
Όταν μια καταδίωξη καταντάει ανυπόφορη
Το εκνευριστικό της όλης υπόθεσης είναι πως δυστυχώς δεν διακρίνονται για την ευφυΐα τους, αλλά για το γεγονός πως βρίσκονται παντού. Η εμφάνισ;h τους θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη σε κάθε αγώνα, μόνο που εδώ προκύπτει ακόμα ένα πρόβλημα.
Hot or bad Pursuit?
Προσπερνώντας αυτό το σημαντικό πρόβλημα, η αλήθεια έιναι πως το Need for Speed Rivals δεν χρειάζεται να ιδρώσει για να συνεπάρει τους οπαδούς της σειράς. Οι παίκτες μπορούν ανά πάσα στιγμή να προκαλέσουν άλλα οχήματα σε μια κόντρα υψηλών οκτανίων, ενώ όπως συνέβαινε και στο Hot Pursuit, θα έιναι σε θέση να εξοπλίσουν το όχημά τους με αρκετά gadgets –τα οποία μάλιστα αναβαθμίζονται- που θα θέσουν τις υπολοίπους προσωρινά εκτός μάχης.
Παράλληλα, η open world φύση του τίτλου θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα κατά τη διάρκεια ενός αγώνα και έτσι η απουσία φωτεινών ενδείξεων σε συνδυασμό με τις υψηλές ταχύτητες, θα θέσουν τον παίκτη πολλές φορές εκτός ιδανικής πορείας, αναγκάζοντάς τον να επιστρέψει πίσω ή, ακόμα χειρότερα, να επανεκκινήσει κάποια δοκιμασία. Η χρήση του GPS κρίνεται άβολη στη συγκεκριμένη περίπτωση, οπότε αν σε κάποιο σημείο ο παίκτης στρίψει λάθος και έχει στο κατόπι του αστυνομικούς, ας οπλιστεί με υπομονή γιατί άλλη λύση απλά δεν υπάρχει.
Για την ώρα ο αριθμός των παικτών που μπορούν να βρεθούν σε δικτυακό περιβάλλον περιορίζεται στους έξι, αλλά ακόμα και έτσι -και πάντα σε συνάρτηση με τη σταθερότητα που εγγυάται μια δημιουργία που φέρει την υπογραφή της ΕΑ- τα διαθέσιμα modes κρίνονται ως άκρως εθιστικά.
"Βαριά και ασήκωτη" η Frostbite
Περνώντας στον τεχνικό τομέα, η σειρά Need for Speed καλωσορίζει τη Frostbite 3.0, η οποία μάλλον θα δείξει τα δόντια τις στις νέες κονσόλες που μόλις κατέφθασαν. Στο Xbox 360 η εικόνα σαφέστατα και είναι αρκετά πλούσια, αλλά φαίνεται πως για χάρη των πανέμορφων τοπίων, έγιναν αρκετές περικοπές σε άλλους τομείς. Καταρχάς, ο τίτλος παρέχει ένα προαιρετικό installation μεγέθους 1,6GB για textures υψηλής ανάλυσης, το οποίο κατά την αποψή μας επιβάλλεται να γίνει. Από εκεί και έπειτα οι παίκτες θα έρθουν αντιμέτωποι με όμορφα σχεδιασμένα και με βασικές λεπτομέρειες οχήματα, τα οποία κινούνται με ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες.
Σε σημεία όπου η βλάστηση είναι πυκνή και οι φωτισμοί γίνονται πολύπλοκοι, η κονσόλα της Microsoft αρχίζει και δείχνει σημάδια "κόπωσης", με αισθητές μειώσεις στο ρυθμό ανανέωσης της οθόνης, συνοδευόμενες από εντονότατο σε σημεία aliasing. Ευτυχώς, αυτές οι "στραβοτιμονιές" δεν είναι πολλές, όμως σε συνδυασμό με την όχι και τόσο βολική θέση της κάμερας οδήγησης, θα είναι σε θέση να προκαλέσουν αρκετές συγκρούσεις, που με τη σειρά τους δείχνουν να έχουν χάσει κάτι από την λάμψη και εκρηκτικότητα του παρελθόντος.
Στο Rivals δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητη η λίστα με τα οχήματα, τα οποία μπορεί να είναι λίγα, αλλά είναι προσεκτικά διαλεγμένα. Η επιστροφή της Ferrari αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, ενώ και το... όπλο που ακούει στο όνομα McLaren P1 θα συνεπάρει τους πάντες τόσο με την αιχμηρή της εμφάνιση, όσο και με τον ήχο της. Και μιας και έγινε αναφορά στην εξάτμιση του πανέμορφου αυτού αγγλικού οχήματος, αξίζει να σημειωθεί πως στο συγκεκριμένο τομέα η Ghost παίρνει άριστα. Οι μουσικές επιλογές συνοδεύουν διακριτικά τη δράση, χωρίς ποτέ να κουράζουν, ενώ και τα διάφορα εφέ, όπως αυτά των κινητήρων, των εξατμίσεων αλλά και των ελαστικών, είναι σίγουρο πως θα σας ξεσηκώσουν.
Συμπεράσματα
Συνολικά κατατάσσεται στις καλές στιγμές της σειράς Need for Speed και οι φίλοι της θα μείνουν απόλυτα ικανοποιημένοι.
πηγή: Γιώργος Τσακίρογλου for gameover.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου