Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013

«Πόλεμος» στο YouTube λόγω συστήματος ελέγχου copyright

Shutterstock
Λόγω του μεγάλου αριθμού βίντεο που ανεβαίνουν, η Google χρησιμοποιεί το εν λόγω σύστημα – Content ID – για τον εντοπισμό βίντεο τα οποία περιέχουν copyrighted υλικό.
Έντονες αντιδράσεις από πολλούς φίλους του gaming και youtubers/ video bloggers έχει προκαλέσει ένα σύστημα ελέγχου copyright που εφάρμοσε στο YouTube η ιδιοκτήτρια Google, με αποτέλεσμα την επισήμανση πολλών βίντεο.
Συγκεκριμένα, το εν λόγω αυτοματοποιημένο σύστημα κατέδειξε πολλά βίντεο τα οποία περιέχουν αποσπάσματα από παιχνίδια (gameplay videos) επειδή θεωρείται ότι παραβιάζουν πνευματικά δικαιώματα, με πρακτικό αποτέλεσμα την επισήμανση (flagging) χιλιάδων gaming videos («Let’s Play») μέσα σε διάστημα μερικών ημερών.
Μία επισήμανση τέτοιου είδους έχει ως αποτέλεσμα το μπλοκάρισμα των πληρωμών από διαφημίσεις στους διαχειριστές του συγκεκριμένου «καναλιού» ή και το κατέβασμα του βίντεο. Συνήθως, σε τέτοιες επισημάνσεις προβαίνουν οι ίδιοι οι δημιουργοί του υλικού όταν αντιλαμβάνονται παράνομη χρήση του από άλλους.  

Ωστόσο, εταιρείες του χώρου του gaming, περιλαμβανομένων μεγάλων ονομάτων όπως η Capcom, η Blizzard και η Ubisoft, εξέφρασαν την υποστήριξή τους στην κοινότητα των YouTubers, διαχωρίζοντας τη θέση τους και δηλώνοντας ότι επιθυμούν το οπτικοακουστικό υλικό από τα παιχνίδια τους να παραμείνει online. Παράλληλα, πολλοί youtubers τοποθετούνται πάνω στο ζήτημα με βίντεό τους, στις περισσότερες περιπτώσεις ασκώντας έντονη κριτική στην Google για το συγκεκριμένο σύστημα.
Τα gameplay videos, τα οποία απεικονίζουν παίκτες να παίζουν ένα παιχνίδι προβαίνοντας παράλληλα σε σχόλια, είναι εξαιρετικά δημοφιλή στο YouTube, με πολλά channels να έχουν τεράστιους αριθμούς συνδρομητών. Αν και από τεχνικής πλευράς η ανάρτηση υλικού από παιχνίδια συνιστά παραβίαση copyright, πολλές εταιρείες βλέπουν τα συγκεκριμένα βίντεο ως μέσο προώθησης και διαφήμισης των παιχνιδιών τους. Παράλληλα οι δημιουργοί τους έχουν έσοδα από διαφημίσεις – μάλιστα, η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί το κύριο αντικείμενο ενασχόλησης για πολλές δημοφιλείς περσόνες του YouTube, με μεγάλους αριθμούς συνδρομητών, που ζουν από τα λεφτά που βγάζουν με αυτόν τον τρόπο.
Λόγω του μεγάλου αριθμού βίντεο που ανεβαίνουν, η Google χρησιμοποιεί το εν λόγω σύστημα – Content ID – για τον εντοπισμό βίντεο τα οποία περιέχουν copyrighted υλικό.
«Πρόσφατα ενεργοποιήσαμε Content ID scanning σε channels που έχουν καταδειχθεί ότι εντάσσονται σε MCN (Multi Channel Networks, δίκτυα πολλαπλών καναλιών, όπως το Machinima). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα νέες επισημάνσεις όσον αφορά στο copyright, βάσει πολιτικών που έχουν τεθεί από τους νόμιμους ιδιοκτήτες του επίμαχου υλικού» αναφέρεται σε ανακοίνωση του YouTube. Όπως επισημαίνεται, εάν κάποιος έχει αντιρρήσεις σχετικά με κάποια επισήμανση τέτοιου είδους, μπορεί να θέσει σχετικό ζήτημα, διεκδικώντας το δικαίωμα στην πνευματική ιδιοκτησία του υλικού που εμφανίζεται στο βίντεο. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάποιες εταιρείες παιχνιδιών ενθαρρύνουν τους youtubers να κάνουν ακριβώς αυτό, τονίζοντας ότι θα παραχωρήσουν τα δικαιώματα για το υλικό.
Η εν λόγω κίνηση έχει προκαλέσει σύγχυση στον ειδικό Τύπο, καθώς, αν και μπορεί κανείς να υποθέσει ότι το YouTube με αυτόν τον τρόπο επιδιώκει να «καλυφθεί» από πιθανές μηνύσεις από τους νόμιμους ιδιοκτήτες του υλικού, το παρόν status quo στο χώρο καθιστά εκ των πραγμάτων αρκετά απίθανο να συμβεί κάτι τέτοιο.
Όπως προαναφέρθηκε, οι περισσότερες εταιρείες θεωρούν τα gameplay videos στο YouTube ως αναπόσπαστο τμήμα της διαδικασίας προώθησης των παιχνιδιών τους και σπεύδουν να διευκρινίσουν στους όλο και περισσότερους οργισμένους χρήστες ότι σε καμία περίπτωση δεν ζήτησαν τέτοιου είδους ενέργειες. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί youtubers αναφέρουν ότι οι ενημερώσεις που λαμβάνουν πολύ συχνά δεν σχετίζονται με τις εταιρείες που έχουν δημιουργήσει τα παιχνίδια τα οποία παρουσιάζονται στα videos, αλλά με άλλους φορείς.
«Καζάνι που βράζει» το YouTube
«Καζάνι που βράζει» χαρακτήρισε το YouTube αυτόν τον καιρό ο έλληνας youtuber και δημιουργός του gaming καναλιού «Σχέδιο Β», Γιώργος Ζώκας, (teh Zok), όσον αφορά στο συγκεκριμένο ζήτημα. 
Όπως είπε στο naftemporiki.gr ο κ. Ζώκας, το YouTube δημιούργησε έναν πολύ πιο «επιθετικό» αλγόριθμο ταυτοποίησης περιεχομένου, θέλοντας κατά πάσα πιθανότητα να αποφύγει νομικές διαμάχες με εταιρείες δικαιωμάτων ή απλά να μειώσει το κόστος, όσον αφορά στις εργατοώρες εργαζομένων στο νομικό ή στο τμήμα επίβλεψης περιεχομένου.
«Δυστυχώς αυτό χτύπησε περισσότερο τους κριτικούς παιχνιδιών, που περιλάμβαναν trailer ή αποσπάσματα παιχνιδιών στο βίντεο τους. Λόγω όμως της ελάχιστης επίβλεψης που υπάρχει στο ποιος μπορεί να κάνει copyright claims, πολλές εταιρείες “μαϊμού” στόχευσαν τους gamer youtubers με αποτέλεσμα τα χρήματα από την δουλειά των τελευταίων να πηγαίνουν σε άλλα χέρια» πρόσθεσε.
Όπως επισημαίνει, οι ξένοι youtubers χτυπήθηκαν περισσότερο. «Πολλοί απειλούν να κλείσουν τα κανάλια τους ή να ρίξουν τόσο πολύ την ποιότητα που η πιο καλπάζουσα δημιουργική μερίδα στο YouTube θα σταματήσει να ασχολείται κοστίζοντας έτσι εκατ. δολάρια στη Google» ανέφερε, υπογραμμίζοντας ότι το νούμερο ένα κανάλι του YouTube αυτή την στιγμή είναι gaming με 17.770.000 εγγραφές.
«Οι Έλληνες δεν χτυπηθήκαμε ιδιαίτερα μιας και τα λεφτά είναι πενιχρά αφού το κάθε δικό μας view κοστολογείται 20 φορές λιγότερο από το αντίστοιχο αγγλόφωνο» πρόσθεσε. Όσον αφορά στο «Σχέδιο Β», επεσήμανε ότι δεν έχει χτυπηθεί καθόλου, καθώς ο ίδιος φροντίζει το περιεχόμενό του να έχει αρκετή ψηφιακή επεξεργασία, ώστε ο αλγόριθμος να δυσκολεύεται στην ταυτοποίηση του περιεχομένου.
«To YouTube αδειάζει αυτούς που το βοήθησαν»
Σε παρεμφερές πλαίσιο κινείται και η άποψη της Χριστιάνας Θάνου, συντάκτριας - youtuber του gameworld.gr: «αυτό που κάνει το YouTube είναι από τα χειρότερα των τελευταίων χρόνων, αφού στην ουσία "αδειάζει" αυτούς που το βοήθησαν να ανέβει: Όταν οι gamers ψάχνουν πώς θα περάσουν ένα σημείο που έχουν κολλήσει, δεν πηγαίνουν στο Google, αλλά βλέπουν walkthrough (“λύσεις”) στο Youtube».
Όπως επισημαίνει, οι youtubers – gamers κάνουν κάτι που τους αρέσει, ενώ ταυτόχρονα κερδίζουν χρήματα από αυτό. «Μερικοί μάλιστα από αυτούς κερδίζουν μέχρι και εκατοντάδες δολάρια/ευρώ σε κάθε βίντεο, πράγμα που σημαίνει ότι έχει γίνει η μόνιμη δουλειά τους» προσθέτει.
Όσον αφορά στις επιπτώσεις στο κανάλι του GameWorld, η. κ. Θάνου αναφέρει ότι δεν έχει επηρεαστεί πολύ από τη συγκεκριμένη κίνηση του YouTube, ωστόσο θεωρεί ότι σίγουρα θα συμβεί κάτι τέτοιο σε επόμενα βίντεο που θα ακολουθήσουν.
ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ by naftemporiki.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews